Jos Keurentjes nieuwe decaan faculteit CE&C

30 augustus 2024

"Ik vind het erg mooi om weer terug te zijn op de plek waar ik tien jaar met veel plezier als hoogleraar heb gewerkt en die ik nog steeds een warm hart toedraag."

Foto: Frans Nikkels.

Jos Keurentjes is per 1 september de nieuwe decaan van de faculteit Chemical Engineering & Chemistry. Keurentjes was hiervoor directeur van het Centre for Energy Innovation van de University of Twente. Eerder in zijn loopbaan was hij tien jaar lang hoogleraar aan de TU/e.

Keurentjes, die een aanstelling krijgt als interim decaan, was van 2014 tot 2020 Chief Scientific Officer van TNO, en daarvoor was hij Corporate Director Technology bij AkzoNobel. Hij studeerde en promoveerde aan de Universiteit Wageningen.

Rector Silvia Lenaerts: “We zijn als College van Bestuur bijzonder tevreden dat we iemand van dit kaliber hebben gevonden om de faculteit te gaan leiden met sterk empathisch vermogen. Hij gaat richting geven aan de benodigde doorontwikkeling van de faculteit. We hebben er alle vertrouwen in dat deze opdracht bij Jos in goede handen is. Hij heeft onze volledige steun en we wensen hem alle succes bij het inzetten van een toekomstbestendige koers.”

Jos Keurentjes: “Ik vind het erg mooi om weer terug te zijn op de plek waar ik tien jaar met veel plezier als hoogleraar heb gewerkt en die ik nog steeds een warm hart toedraag. Ik ga hier dan ook met volle overtuiging aan de slag, samen met iedereen in de faculteit en daaromheen. Ik kijk ernaar uit.”

Keurentjes volgt als decaan Kitty Nijmeijer op, die zich weer voltijds op het hoogleraarschap gaat richten.