Studie. Hoe is de studiebegeleiding geregeld?

Van het begin tot het einde van je studie staan ervaren coaches van de TU/e je bij met persoonlijk advies. Dat begint al bij je inschrijving waar je samen met jouw coach kijkt welke opleiding het beste bij je past en hoe je jouw keuzeruimte het beste kunt invullen. Zo stel je zelf je opleiding samen, die aansluit op jouw interessegebieden en ambities. En mocht je er in het eerste jaar achter komen dat een andere opleiding beter past, dan kun je samen met je coach kijken hoe je binnen dit jaar van opleiding kunt veranderen. Naast een persoonlijke coach krijg je begeleiding van een studieadviseur en van ouderejaarsstudenten. Ouderejaarsstudenten zijn als mentor verbonden aan een groepje van ongeveer zes eerstejaarsstudenten. Zij maken je de eerste periode wegwijs in de studie. Deze mentoren zijn ook vaak later in de studie nog een aanspreekpunt. Daarnaast kun je met vragen altijd terecht bij de docenten van de opleiding. Deze laagdrempeligheid komt mede door de kleinschaligheid van de opleiding.