MomenTUm 2024: viering van afstudeerders en docenten

12 september 2024

De jaarlijkse academische viering van onze afgestudeerde studenten is op 26 en 27 september 2024.

Impressie MomenTUm 2023. Foto: Levi Baruch

Het is bijna zover: op 26 en 27 september vieren we MomenTUm, ons grootste academische feest van het jaar. Bijna 1.600 bachelorstudenten ontvangen die vrijdag hun diploma. Ook maken we de winnaars van de Academic Awards bekend, en onthullen we wie dit jaar onze beste bachelor- en masterdocenten zijn. Redenen genoeg om de trots op onze universiteit met elkaar te beleven: mis het niet!

Donderdag: Studentenfeest

MomenTUm begint op donderdag 26 september traditiegetrouw met een groot feest voor onze studenten. De aanwezigen kunnen genieten van gave acts, lekker eten bij de foodtrucks, gave merch en uiteraard de bar. Tickets voor hét feest van het jaar zijn nog online verkrijgbaar.

Hét studentenfeest van 2023 in MetaForum. Foto: Bart van Overbeeke

Vrijdag: Ceremonie en show

Op vrijdag 27 september is het tijd voor het officiële gedeelte. Er zijn twee sessies, een om 12.00 uur en een om 16.00 uur. Ze gaan beide gepaard met feestelijke diploma-uitreikingen, gevolgd door de beroemde Walk of Fame.

Nieuw dit jaar is dat de afgestudeerden uit duurzame overwegingen geen (wegwerp)toga meer dragen. Ze dragen nog wel de sjerpen en caps. Die caps vliegen aan het eind van de ceremonie allemaal tegelijk de lucht in.

Alumna Liselotte Graas presenteert ook dit jaar de MomenTUm-show in MetaForum. Daarnaast is Sako Arts te gast in beide sessies om onze kersverse bachelors inspireren. De TU/e alumnus is nu chief technical officer (CTO) en medeoprichter van het succesvolle bedrijf FruitPunch AI.

Afgestudeerden nemen hun plaatsen in en zwaaien naar bekenden. Foto: Gabriël Walenberg

Beste docenten 2024

Alleen met goede docenten leiden we aan de TU/e goede ingenieurs op. Daarom zetten wij onze beste docenten elk jaar in de spotlight met de Best Teacher Awards.

De docenten worden door studenten genomineerd en een vakjury kiest de uiteindelijke winnaar. Alle genomineerden ontvangen een oorkonde en lichten hun nominatie toe. In de ochtend wordt de Best Bachelor Teacher bekend gemaakt. In de middag volgt de Best Master Teacher toekenning.

Genomineerd voor Best Bachelor Teacher

• Oded Raz, Electrical Engineering and Applied Physics and Science Education
  • Claudia Fecarotti, Industrial Engineering and Innovation Sciences
  • Ivo Filot, Chemical Engineering and Chemistry
  • Rudi Bekkers, Industrial Engineering and Innovation Sciences

Genomineerd voor Best Master Teacher

• Andrea Fiore, Applied Physics and Science Education
  • Melvin Drent, Industrial Engineering and Innovation Sciences
  • Hélène Aarts, Built Environment

Academic Awards

Tussen beide ceremonies in, worden de Academic Awards uitgereikt voor de beste bachelor- en masterscriptie. Bekijk het programma en de genomineerden op onze website. Er kan nog op de genomineerden gestemd worden!

Kijk op tue.nl/momentum om op de hoogte te blijven. Als je wilt weten waar MomenTUm over gaat, bekijk dan de aftermovie van vorig jaar.

Nicole van Overveld